映画『ドラえもん のび太の南極カチコチ大冒険』x 東京メトロ サンクスイベント
絶賛上映中だよ!
http://doraeiga.com/2017/
Star Wars: Rogue One ; Jakarta Exhibition feat. Ninja Ink
↑Ninja Ink by Sony Digital Entertainment
http://ninjaink.jp/
『ぶらり途中下車の旅』(日本テレビ系列)x VR GALLERY by Sony Digital Entertainment
April 03, 2017
ソニー・デジタルエンタテインメント創業13年
2017年4月2日で、事業開始から13年(会社設立から10年)を迎える。(ソニー・ピクチャーズエンタテインメントのデジタル部門として発足)
経営のど素人がよくここまで長きに渡って会社経営してこれたよ。
素晴らしいスタッフのおかげ以外ないな。みんな本当にありがとう!
いま考えても、歴史ある映画スタジオの中で、モバイルインターネットの新規事業を始めるのは、突拍子もないことだった。最初にこのメディアの可能性を感じた頃のネット環境ときたら、3インチの端末に一枚の待受画像を送るのが精一杯だった。
でも、映画館に行かないで、家にも帰らないで、外にいて電話機を持ってるだけで、新鮮な娯楽が楽しめるなんてSF映画みたいだと興奮したものだ。
それからの発展はみなさんご存知の通り、ガラケーからスマホ、ケーブルからWi-Fi、サーチからシェアへと、いまやスマホは人生のリモコンといっても過言ではない。
ここから一流のアートや新しいクリエーターが育っていくなんて、映画やテレビ業界の人は誰も考えてなかった。でも自分は信じた。あらゆる名もないクリエーターに会い続け、一緒に作品作りに関わった。
その結果、ネットメディアを通じて多くの素晴らしいクリエーションを世界中に届けることに成功した。
これからも この惑星中の人たちを魅了し続けることに、自分の総てを捧げたい。
Today (April 2nd) marks the 13 year anniversary since I first began this company.
(as the division of Sony Pictures Entertainment in the beginning.)
I am very proud that we have stayed in business for so long. And I couldn’t have done it without my wonderful staff. Thank you all so much!
As a Hollywood studio with a long history, the decision to
start a new mobile internet business raised many eyebrows at first.
When I first started exploring the possibilities of this media, the
Internet was much less advanced than it is now. In those days, people had devices with three-inch screens that struggled to send a single wall-paper image.
But the prospect was exciting too. Being able to watch content on one’s phone – not at a movie theater, not at home, but on one’s phone while taking a stroll - was like a sci-fi movie.
And the rest is history. We’ve gone from flip phones to smartphones, from cable to Wi-Fi, from searching to sharing. These days, smartphones are almost like a remote control for our lives.
Nobody in the film or TV industries had considered that first-rate art and new creators would spring up through this media. But we believed in our vision. I constantly met with unknown creators and collaborated with them to make great works.
I’ve now brought the world all kinds of amazing creations through online media.
I'm going to keep wowing people all over the planet with great
works. The best is yet to come!
March 17, 2017
2014年のアカデミー賞ノミネート映画『キューティ―&ボクサー』のキューティこと篠原乃り子がギュウちゃんとの成りそめをeコミック化【Cutie and B—】
2014年のアカデミー賞ノミネート映画『キューティ―&ボクサー』のキューティこと篠原乃り子がギュウちゃんとの成りそめをアートコミック化
今回、3年ぶりにニューヨークから凱旋帰国。乃り子さんの独特のアートスケッチ243枚をソニー・デジタルエンタテインメントが完全電子書籍化。
March 13, 2017
ギュウちゃんこと篠原有司男さんの個展『我輩の絵にパンチが炸裂!』開催中!
Ushio Shinohara solo exhibition 'Boxing Explosion on My Painting!'
Gyu-chan!(Ushio Shinohara) was born in Tokyo in 1932.
January 31, 2017
Interview: “VR is the first media that can publish Experience” Atsushi Fukuda
Interview: "VR is the first media that can publish Experience"
January 28, 2017
「テクノロジーイノベーションは、技術開発後に無数のコンテンツが創られることで進化する」(福田淳)K.I.T.虎ノ門大学院での講演より
content that is created after technological development.
8mm film enabled anyone to become a film director without the need of
becoming gofer to an assistant director in a major film studio.
The Walkman enabled people to listen to music while running, without
needing to bring a full orchestra to your garden.
That’s why I believe that creating new content for VR will give
related media the position it deserves."
From speech entitled "Fusion of Modern Art, Digital Entertainment and
VR" at K.I.T. Toranomon Graduate School (November 9, 2016).